ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1: Toepassing

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst (hierna te noemen: de “Overeenkomst”) tussen Reis van de Held in business en een opdrachtgever (hierna te noemen: de “Opdrachtgever”) waarop Reis van de Held in business deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voorzover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk is afgeweken.

 

Artikel 2: Betalingen

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, dient betaling van facturen te geschieden op een door Reis van de Held in business aangewezen bank- of girorekening binnen dertig (30) dagen na factuurdatum.

  2. Bij gebreke van tijdige betaling is Opdrachtgever vanaf het verstrijken van de betalingstermijn van rechtswege, zonder dat enige nadere ingebrekestelling is vereist, in verzuim en is Opdrachtgever vanaf het intreden van het verzuim wettelijke rente verschuldigd over het opeisbare bedrag (inclusief BTW).

  3. Indien Opdrachtgever niet uiterlijk op de overeengekomen betaaldata danwel binnen de overeengekomen termijn heeft betaald, is Reis van de Held in business gerechtigd om zonder nadere ingebrekestelling en onverminderd haar overige rechten, vanaf de vervaldag tot de dag der algehele voldoening Opdrachtgever de wettelijke handelsrente in rekening te brengen.

  4. In redelijkheid gemaakte (buiten)gerechtelijke kosten die de Reis van de Held in business maakt als gevolg van de niet-nakoming door Opdrachtgever, komen voor rekening van Opdrachtgever.

 

Artikel 3: Prijzen

  1. Alle door Reis van de Held in business genoemde prijzen zijn in euro’s, exclusief BTW. Reis van de Held in business kan tussentijds optredende kostenverhogende factoren (waaronder, maar niet beperkt tot inkoopprijzen, lonen en belastingen) die gaan spelen na de totstandkoming van de Overeenkomst aan de Opdrachtgever doorberekenen.

  2. Jaarlijks vindt er een prijsindexatie plaats van maximaal 5%.

 

Artikel 4. Vertrouwelijkheid

  1. Reis van de Held in business haar medewerkers en/of door Reis van de Held in business derden zullen de door de Opdrachtgever verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen.

 

Artikel 5: Annulering van afspraken of bijeenkomsten

  1. Een individuele coachingssessie of afspraak gemaakt in het kader van een op grond van de Overeenkomst lopend ontwikkeltraject mag tot vijf werkdagen voorafgaand aan de afspraak kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak wordt 50% van het overeengekomen adviestarief in rekening gebracht. Afspraken die binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak worden geannuleerd worden geheel in rekening gebracht.

  2. Een bijeenkomst met meer dan 1 deelnemer (groepssessie) van een dagdeel of langer (bijv. een teamdag of training) die zal plaatsvinden in het kader van een op grond van de Overeenkomst lopend ontwikkeltraject mag tot vier weken voorafgaand aan de bijeenkomst kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering tot twee weken voorafgaand aan de bijeenkomst wordt 50% van het overeengekomen adviestarief in rekening gebracht. Bijeenkomsten die binnen twee weken worden geannuleerd worden geheel in rekening gebracht.

 

Artikel 6: Beëindiging van de Overeenkomst

  1. Indien Opdrachtgever enige verplichting uit de Overeenkomst jegens Reis van de Held in business niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, is Reis van de Held in business gerechtigd nakoming van haar verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden. Indien de ontbinding toerekenbaar is aan de Opdrachtgever, heeft Reis van de Held in business recht op vergoeding van de door haar dientengevolge geleden schade, waaronder begrepen alle reeds door Reis van de Held in business in het kader van de Overeenkomst gemaakte kosten alsmede de kosten verband houdende met het onderhanden werk en de reeds gereserveerde capaciteit en uren van medewerkers, zoals m.b.t. projectmanagement. Daarnaast is Reis van de Held in business bevoegd om 50% (vijftig procent) van de vergoeding voor de niet verrichte werkzaamheden, die bij een normale voltooiing van de opdracht, die beschreven staat in de offerte van Reis van de Held in business nog zouden zijn verricht.

  2. Indien de Overeenkomst eindigt doordat aan Opdrachtgever surséance van betaling is verleend of een aanvraag daartoe is gedaan, hij in staat van faillissement is verklaard of een aanvraag daartoe is gedaan, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op hem van toepassing is verklaard of hij een besluit tot liquidatie heeft genomen, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zijn alle vorderingen van Reis van de Held in business op Opdrachtgever uit hoofde van de Overeenkomst direct opeisbaar en is daarover vanaf dat moment wettelijke rente verschuldigd.

  3. Eventuele buitengerechtelijke kosten, gemaakt door Reis van de Held in business ter verkrijging van voldoening buiten rechte van door haar geleden schade ten gevolge van ontbinding of beëindiging van de Overeenkomst zijn voor rekening van Opdrachtgever.

 

Artikel 7: Klachtenprocedure

  1. Reis van de Held in business streeft naar een hoge kwaliteit in haar dienstverlening. Mocht u ondanks onze inspanningen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en te ondersteunen, niet tevreden zijn, dan kunt u een klacht indienen.

  2. Hiermee willen wij benadrukken veel waarde te hechten aan de relatie met onze klanten. Een uiting van ontevredenheid nemen wij dan ook uiterst serieus en zien wij tegelijkertijd als een kans om onze bedrijfsvoering te optimaliseren.

    • Definities

      Klacht
      Elke schriftelijke (inclusief e-mail) uiting van ontevredenheid van een (potentiële) klant over de activiteiten van Reis van de Held in business

    • Klant
      Iedere afnemer van een dienst van Reis van de Held in business

    • Indienen van een klacht

      U kunt uw klacht schriftelijk kenbaar maken. Het adres treft u aan onder punt 7. Om uw klacht zo snel mogelijk te kunnen beoordelen vragen wij van u de volgende zaken op te nemen in uw brief:

      De naam van de opdrachtgever en de contactpersoon, het adres, postcode en de woonplaats.

      De sessie waar uw klacht betrekking op heeft

      De naam van de facilitator

      De datum waarop de sessie heeft plaatsgevonden

      De datum waarop u uw brief verstuurt

      Een beschrijving van uw klacht. Eventuele documenten die de klacht verduidelijken Hoe meer relevante informatie u verstrekt, hoe beter wij in staat zijn uw klacht te beoordelen.

    • Klachtenregistratie

      Reis van de Held in business registreert de indiening van klachten alsmede de wijze van afhandeling hiervan. Hiertoe wordt een klachtendossier aangelegd, waarin ten minste de volgende gegevens worden opgenomen:

      De NAW gegevens van de klager.

      De indieningsdatum van de klacht.

      De naam van de klachtverantwoordelijke.

      De omschrijving van de klacht.

      De datum en wijze van afhandeling van de klacht.

      De status van de klacht.

    • Behandeling klacht
      Binnen één week na ontvangst van uw klacht ontvangt u een schriftelijke ontvangstbevestiging. In deze brief wordt u geïnformeerd over degene bij wie uw klacht in behandeling is en over de periode waarbinnen uw klacht wordt beoordeeld. Wij streven er altijd naar om dit binnen vier weken na indiening van de klacht te doen. Mocht blijken dat dit niet haalbaar is, dan ontvangt u hierover schriftelijk bericht.
      Degene die uw klacht behandelt kunt u tijdens de beoordeling vragen om extra informatie. Wanneer nodig, zullen wij (een) externe deskundige(n) raadplegen. De klacht wordt te allen tijde vertrouwelijk behandeld.

    • Reactie op uw klacht

      U ontvangt binnen vier weken een inhoudelijke reactie op uw klacht, tenzij er eerder schriftelijk en met redenen omkleed kenbaar is gemaakt dat er vertraging is ontstaan. Dit kan onder meer worden veroorzaakt door de complexiteit van het dossier.

      U ontvangt binnen vier weken een inhoudelijke reactie op uw klacht, tenzij er eerder schriftelijk en met redenen omkleed kenbaar is gemaakt dat er vertraging is ontstaan. Dit kan onder meer worden veroorzaakt door de complexiteit van het dossier.

      Wij doen er alles aan om u klacht naar tevredenheid af te handelen. Toch kan het zo zijn dat u het niet eens bent met de afwikkeling. Wanneer er na sluiting van de standpuntwisseling nog steeds sprake is van een blijvend geschil, kunt u zich in verbinding stellen met het NAI, Aert van Nesstraat 25 J/K, 3012 CA Rotterdam. Het oordeel van deze instantie is bindend en eventuele consequenties zullen zo spoedig mogelijk worden afgehandeld.

    • Beheer  

      Alle gegevens die te maken hadden met behandeling van uw klacht, worden tot minstens twee jaar nadat de klacht is afgehandeld bewaard.

    • Adres
      Uw brief of mail voor Reis van de Held in business kunt u sturen naar:

      info@reisvandeheldinbusiness.nl Affuitenhal 1, Hembrugterrein te Zaandam

Artikel 8: Aansprakelijkheid

  1. In geval aansprakelijkheid van Reis van de Held in business mocht komen vast te staan, is Reis van de Held in business slechts gehouden de directe schade te vergoeden, met inachtneming van de in dit artikel opgenomen beperkingen.

  2. Reis van de Held in business niet aansprakelijk voor de indirecte schade (zoals, maar niet beperkt tot, gevolgschade, boetes, gederfde omzet, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, reputatieschade en immateriële schade). Voor zover sport- en daarmee te vergelijken activiteiten deel uit maken van de met Reis van de Held in business gesloten overeenkomst, is Reis van de Held in business daarnaast niet aansprakelijk voor zaakschade of in het geval een deelnemer de (veiligheids)instructies niet in acht neemt.

  3. Reis van de Held in business is niet aansprakelijk voor directe schade die (mede) is veroorzaakt doordat Reis van de Held in business bij de gebeurtenis waarop de aansprakelijkheid berust, is uitgegaan van door of namens Opdrachtgever verstrekte onvolledige of gebrekkige informatie.

  4. De omvang van de aansprakelijkheid van Reis van de Held in business voor directe schade is steeds beperkt tot het bedrag dat daadwerkelijk wordt uitgekeerd aan Reis van de Held in business door de verzekeraar van Reis van de Held in business

  5. Indien de Opdrachtgever niet zelf deelneemt aan een opleiding, staat de Opdrachtgever ervoor in dat de deelnemers de hiervoor genoemde aansprakelijkheidsbeperkingen hebben aanvaard.

  6. De in de leden 1 tot en met 4 opgenomen aansprakelijkheidsbeperkingen gelden niet indien de schade van Opdrachtgever het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Reis van de Held in business of diens leidinggevende ondergeschikten.