Achtergrond Reis van de Held in business

Regelmatig krijgen wij de vraag waar onze bedrijfsnaam vandaan komt. En eigenlijk in ieder individueel- of groepstraject geven deelnemers zelf na verloop van tijd het antwoord op deze vraag.

Wij geloven dat in ieder mens een diep verlangen zit zichzelf te zijn - of meer te worden. Het leven in te richten op basis van eigen behoeftes en eigen visie. Je minder laten leiden door de verwachtingen van je omgeving, emoties of belemmerende patronen van vroeger. Het daadwerkelijk invulling geven hieraan gaat echter niet zonder slag of stoot.

Joseph Campbell vatte dit samen in zeven stappen:

1. Oproep tot het avontuur
2. De overwinning van weerstanden
3. Magische helpers langs de weg
4. De wachters aan de drempel
5. De weg der beproevingen
6. De vereniging
7. De terugkeer naar de wereld

In onze groeps- en individuele reizen doorlopen we samen met deelnemers alle stappen. Soms meerdere malen. Doorleven, je te pletter oefenen, heldenmoed laten zien en uiteindelijk is de reis pas afgelopen als het geleerde is geïntegreerd in het dagelijkse. Thuis en in business. Precies daarom hebben we in business op onze deur staan. Daar gaan onze harten sneller van kloppen. Juist op die plek op de werkvloer waar we zoveel van onze tijd en potentie in (kunnen) stoppen. En waar wij zelf ook jarenlange ervaring hebben en dus weten hoe deze dynamiek is en wat dit vraagt.

Dat is waar onze naam z’n oorsprong vindt. Helden van alle tijden zijn ons voorgegaan. Als mens ben je uniek en het mens - zijn beleef en deel je met de mensen om je heen.

En we hebben iedere keer de keuze: het avontuur aangaan of aan ons voorbij laten gaan.