Organisaties en de nieuwe generatie impact makers!

De wereld om ons heen is aan het veranderen. Mensen worden zich meer en meer bewust van de impact van ons menselijk handelen op de mens, natuur en de wereld in zijn geheel. Ook bedrijven zien al enige tijd de impact van duurzaam ondernemen. Ondernemen, niet alleen met oog voor winst, maar zeker ook van de mens, de natuur en de wereld om ons heen. 

Bedrijven moeten mee met deze trend, om hun bestaansrecht te behouden. Consumenten willen eerlijke producten en diensten. Waar uiteindelijk iedereen beter van wordt. Er is een steeds grotere groep mensen die liever wat meer wil betalen voor een eerlijke dienst, dan minder voor een dienst of product die enkel winst gedreven is. Impact maken. Dit woord klinkt overal in door. Want dat is wat we willen. Bedrijven, enkel gericht op winst zullen het niet redden. Hoe kunnen we impact maken in de wereld en daarnaast zelf een fijn en gelukkig leven leiden? Wij geloven dat het precies andersom werkt. Vanuit eigenheid en jezelf kunnen en durven zijn kun je wezenlijk impact maken! De route van binnen naar buiten dus. 

Deze ontwikkeling in de evolutie is niet vreemd. Lang heeft ons land een wederopbouw gekend na de WOII. Onze ouders (de managers in hun eindstadium in werkend bestaan), zijn opgevoed met het idee van zekerheid: Een goede baan, een mooi huis en een auto langs de deur was het recept voor een gelukkig bestaan. Deze waarden werden meegenomen binnen organisaties. Organisaties gefund op structuur, bureaucreatie en een zeker bestaan. Organisaties in essentie meer gericht op overleven dan op leven. Gericht op concurreren i.p.v. samenwerken. Dit is lang goed gegaan en nodig geweest voor de wederopbouw van ons land om zo een stevig fundament neer te zetten. 

Echter, de tijden veranderen en de wereld heeft wat anders nodig. We zien allemaal in dat macht en concurrentie ons niet verder helpt in de wereld. Wat nodig is, is samenwerking. Allen vanuit onze eigen unieke kracht. Zodat we allen vanuit onze essentie bij kunnen dragen aan een mooiere wereld. Vanuit vreugde, geluk en joy! 

Er staat een nieuwe generatie leiders voor de deur. Een generatie die inziet dat we een andere richting op mogen met zijn allen. Die de behoeften van duurzaam ondernemen voelt tot in de vezels. Waar zingeving hoog op het prioriteitenlijstje staat. Een generatie die opgegroeid is met ongekende mogelijkheden en hierdoor heel veel kansen zien en kijken met een frisse blik. Een generatie die niets liever wil dan het beste uit zichzelf en anderen halen en bijdragen aan de maatschappij. 

Welkom bij de leiders van de toekomst! De young professionals (+-28-35) van nu. Diegene die los willen staan van de oude structuren en opnieuw durven kijken naar hun eigen waarheid en de wereld om hen heen. De generatie met een ongekende energie, die impact wil maken, hun hoogste potentie wil leven en daarvoor gaat staan. Een generatie die gehoord en gezien wil worden, die eigen verantwoordelijkheid wil nemen voor hun carrière, die behoefte heeft aan persoonlijke ontwikkeling, groei en bewustzijn. Waarbij intrinsieke motivatie en echtheid een hoog goed is. 

De wereld is aan het veranderen. Bedrijven moeten mee veranderen om hun bestaansrecht te behouden. Hiervoor is nieuw ‘zicht’ en meer bewustzijn nodig. Organisaties die bestaan vanuit de waarden dat ze bij willen dragen aan een betere wereld. En vanuit daar het beste uit haar medewerkers willen halen. Purpose driven en vanuit de why van een organisatie. Waarom doen we wat we doen? Met enkel de dienst of het product wat je als bedrijf aanbiedt kun je in deze tijd niet meer het wezenlijke verschil maken. Het gaat erom waarom je dit doet! 

De nieuwe generatie professionals staan aan de deur te trappelen (en lopen nog vaker al rond in bedrijven, zichzelf afvragende waarom de dingen zo gaan zoals ze gaan) om het verschil te maken. Om vanuit hun essentie bij te dragen aan de missie van bedrijven. Om zo samen, allen op onze eigen manier, succesvol te ondernemen en een mooiere wereld te creëren. 

Maar, hoe kan je als bedrijf inspelen op deze nieuwe generatie medewerkers? Twee belangrijke thema’s zien wij ontstaan binnen de organisaties van nu namelijk: 

1.    Hoe kan ik talenten aantrekken en blijven binden en boeien binnen mijn organisatie? Hoe dagen wij elkaar uit om samen te blijven groeien? 

2.    Hoe kan ik ervoor zorgen dat medewerkers het allerbeste uit zichzelf halen waardoor het bedrijf optimaal zal presteren? 

Vraagstukken waar ons hart sneller van gaat kloppen. Reis van de Held in business ondersteund en daagt organisaties uit bij het oplossen en integreren van bovenstaande vraagstukken. Door erover met jullie in gesprek te gaan. Te kijken, te luisteren en vooral ook te voelen. Af te pellen waar de kern van het ‘probleem’ zit en vanuit daar samen de juiste interventies te ontwikkelen. Voor medewerkers en management. Herken jij deze thematieken in jouw organisatie en wil je hier graag over van gedachten wisselen? Dan komen wij graag in contact met jou!

Warme groet,

Karlijn & Karlijn